maanantai 5. syyskuuta 2011

Singaporesta jatkoa

Levättyämme jokusen tunnin olikin tullut jo pimeää. Lähdimme katsomaan "riversiden" menoa ja samalla käymään kahvilla. Joen vierustavat ovat täynnä ravintoloita ja ne olivat näin lauantai-iltana ja festivaalin aikaan aivan täynnä perheitä ja turisteja. Löysimme vain muutaman varsinaisen kahvipaikan ja mutta ne olivat niin täynnä että ei niihin mahtunut. Emme siis saaneet iltakahveja vaan pujottelimme ihmispaljouden seassa parisen tuntia. Jalat olivat aika muusia kaikesta kävelystä ja näin "hyvä selkäisenä" ihmisenä ei kävely maistunut enää ilta yhdeksän jälkeen kovin hyvältä. Hotellin vieressä olevasta kioski-kaupasta kävimme sitten ostamassa jääkahvit jottei ihan ilman kahvia jääty. Parit oluet ostimme myös. :P Ennen kymmentä olimme siis takaisin hotellihuoneessamme ja mietimme mitä tekisimme seuraavana päivänä jolloin kuitenkin olisi huoneen luovutus jo klo 12 ja lento Australian Adelaideen olisi vasta 22.25. Useiden vaihtoehtojen jälkeen siirsimme päätöksen aamuun kun kävisin ensin kysymässä saisimmeko pitää huoneen hiukan pidempään.

Heräsin aamulla hiukan ennen kahdeksaa ja keitin teetä meille. Teen kanssa söimme illalla ostamamme banaanit. Kävin tinkaamassa huonetta pidempään ja onnistuin saamaan sen klo 14 astiin. Ihan riittävästi emme aikaa siis saaneet että olisimme ehtineet käymään Sentosan saarella. Päädyimme kuluttamaan aikaa mahdollisimman kauan hotellissa mutta ensin lähtisimme aamiaiselle ja ostoksille. Ennen aamiaselle lähtöä kävimme kuitenkin ensin aamu-uinilla. Sitten kävelimme keskustan Starbuksiin aamupalalle (edelleen leipävoittoista...). Kiertelimme ostoskeskuksissa mutta monet kaupat eivät olleet vielä auki ja mitään ostettavaa emme hakemisesta huolimatta löytäneet. Mies olisi halunnut ostaa itselleen paidan jossa olisi pienellä ollut Singapore-logo mutta sellaisia ei eteemme tullut myöhemminkään edes lentokentällä.

Puolen päivän aikoihin palasimme hotellille ja aloittelimme pakkaamisen. Kauan ei tietysti tavaroiden pakkauksessa mennyt koska kaikkia ei ollut levitetty muutaman päivän takia laukusta muutenkaan. Silti siihen meni yllättävän paljon aikaa, varsinkin kun homma keskeytyi kokoajan kun porukkaa lappasi oven takana jatkuvasti. Ensin käytiin kysymässä pyykkiä, ja yllättäen poika ei ymmärtänyt englantia kun selitin että lähtisimme vasta kahdelta. Seuraavaksi huoneeseen tuotiin lisää vettä kaksi pulloa sillä välin kun olin suihkussa. Olin tullut suihkusta ja lepäsin juuri sängyssä nukahtamaisillani kun siivooja koitti tunkea huoneeseen (ei sitten ihan ollut mennyt info perille kaikille!) ja sitten vielä hetken päästä tuli (olin jo onneksi pukeissa) joku setä tuomaan taateleita pakattuna rasiaan "for You". Melkoinen trafiikki siis tuon parin tunnin aikana kun tarkoituksenamme oli rentoutua huoneessa viimeiseen asti.

Huoneen luovutettuamme päätimme sitten lähteä Singaporejoelle risteilemään. Risteily maksoi 15 sd/ hlö ja kesti puolisen tuntia. Siinäkin saimme siis kulutettua jonkin verran aikaa ja kokemus oli ihan mukava. Näki kaupunkia hiukan eri kulmasta, vaikkakaan ei tietysti kovin laajalta alueelta. Joelta tultuamme katselimme ruokapaikkaa mutta nekään eivät tietenkään olleet vielä kovin monilukuisesti auki. Todella paljon oli pikaruokapaikkoja vain. Ostoskeskuksen pikaruokapaikat olisivat tietysti olleet monipuoliset paikallisine ruokineen mutta sellaista ei tehnyt nyt lainkaan mieli ja lopulta päädyimme jalat väsyneinä Subwayhin. Siellä sentään sai runsaasti salaattia leivän väliin grillatun kanan lisäksi. :) Syönnin ja hitaan kävelyn jälkeen aikaa oli kulunut niin että viiden maissa iltapäivällä palasimme hotellille kuluttamaan vielä hetkeksi aikaa ja hakemaan matkalaukut säilytyksestä. Yksien oluiden jälkeen otimme kuuden kippeillä taksin kentälle ja olimmekin sitten jo todella ajoissa kentällä.
Lentokenttä oli sinänsä helppokulkuinen mutta todella iso ja meidän lähtöportimme 18C olikin jossain periferiassa viimeisistä kaupoista ja kahviloista 10 minuutin päässä liukuportailla ajellessa. Vasta tuolla lähtöportilla tapahtui turvatarkastus joten siellä oli hyvä olla hyvissä ajoin jota me tietty olimmekin.

Kentällä ollessa sain ahaan lähettää yhden postikortin Suomeen mutta sekään ei ollut ihan yksinkertaista; kortteja löytyi kyllä vaikka mistä mutta postimerkkejä sai vain yhdestä bussista (oli sen mallinen myyntitiski) ja myyjä oli tietenkin juuri tunnin tauolla. Pyörimme siis siellä täällä kunnes kello tuli puoli kahdeksan ja myyjän piti palata bussilleen. Olimme aivan eri päässä hallia joten aikaa saimme kulutettua tuossa postimerkin hakemisessa mukavasti. Onneksi kortin sai jättää kuitekin samaan paikkaan eikä tarvinnut enää postilaatikkoa erikseen etsiä. Mies halusi ostaa yhden pullon alkoholia ja ostikin mutta kas, sitä ei saanutkaan mukaan vaan tiskillä oli sekä rahastaja että pakkaaja ja tämä pakkaaja sinetöi kaikki ostokset pussiin ja nämä pussit kuljetettiin sitten lähtöportille josta ne sai noutaa koneeseen nostessa. Pääsimme koneeseen aikataulussa ja konekin oli valmiina lähtöön aikataulussa. Näkemiin Singapore. Täältä jäi näkemättä paljon mitä halusimme joten tänne on palattava vielä!

p.s. kuvat eivät halua nyt millään latautua tänne joten niitä myöhemmin...