lauantai 17. syyskuuta 2011

Lauttailua

Lauantaille olimme suunnitelleet muutamankin lauttamatkan ja aloitimme ensimmäisen matkan aamulla puoli kymmenen kieppeissä tuosta Oopperatalon naapurista ja eihän tuota upeata luomusta voinut olla kuvaamatta jälleeen. :)
Matkamme suuntautui Taronga Zoohon minun vaatimuksestani sillä tämä eläintarha on mielestäni maailman parhain missä olen käynyt! Mieskin lähti mukaan vaikkakin hiukan nuristen. Paikkahan eläintarhalla on aivan loistava jos maisemia ajattelee, siinä merenlahdella josta upeat näkymät kohti Oopperataloa ja siltaa.
Ensimmäiset eläimet joihin tutustuimme olivat lempieläimeni norsut!
Minun on myönnettävä että kävin katsomassa norsuja useampaankin kertaa ja en todellakaan laita tänne niitä kaikkia kuvia mitä heistä otin mutta aika monta niitä kuvia tuli otettua! :)
Pääsin jotenkin nosuaitauksen luota muitakin eläimiä katsomaan. Joten tässä jokusia kuvia heistäkin. Meinaan ettei teille käy kovin yksipuoliseksi...

Vuohien koti
Vuohille oli tehty hienot omanlaisensa elinolosuhteet. Linnut, niitä oli joka lähtöön, saivat lennellä omissa metsissään jotka oli reilun kokoiset. Isoille eläimillekin aitaukset ja alueet oli tehty reilun kokoisiksi jotta olisi tilaa liikkua. Vain kärmeet olivat pienissä terraarioissa mielestäni - niitä oli paljon ja ne on kamalia aina!

Tasmanian tuholainen

Tuolla oikealla olevalla Tasmanian paholaisellakin oli reilun kokoinen elinympäristö. Oli näitäkin useampi mutta eivät tykänneet tulla esiin yleisölle kuin tämä yksi.

Gorilla-aitaus oli myös suuri ja niin oli lauman johtajakin joka alimmassa kuvassa! Siinä hän kaikessa rauhassa (muilta gorilloilta) saa syödä ja istua varjoisassa luolassa turistien ihmeteltävänä. Hän kyllä selvästi huomasi meidätkin lasin takana mutta ei antanut mitenkään häiritä syömistään. Oli muutan tarkkana noiden lehtien kanssa jotta mitä laittoi suuhunsa. :)

Gorilloiden Boss

Eläintarhassa hurahti jokunen tunti ja kahvien sekä kaakkusten jälkeen hyppäsimme lauttaan jolla 12 minuutissa hurautimme jälleen circulairille. Matkalla ihailimme merimaisemia ja monien talojen paikkoja tuon merenlahden rannalla. Mikäpä olisi asuessa tuollaisessa paikassa:

Circularilla vaihdoimme sitten toiseen lauttaan joka veisi meidät Manlyyn.

Manly on huippusuosittu kaupunkilaisten rantakohde ja tuli jopa mieleen että olisko mennyt jo Bondin ohikin!? Silloin 11 vuotta sitten kun kävimme Manlyssä niin rannassa oli enimmäkseen vain surffareita. Nyt siellä oli enimmäkseen vaikka ketä! :)
Täytyy sanoa että tuohon ihmispaljouteen ei tehnyt edes mieli mennä. Tuossa hiekan yläpuolella kulkee leveä rantakävelytie ja sekin oli täynnä ihmisiä kulkemassa suuntaan jos toiseenkin. Kävelytien toisella puolen oli autotie ja sen vieressä toisella puolen vierivieressä kahvilaa ja ravintolaa! Lisäksi se tie joka lautalta rantaan tuli oli aikoinaan melko rauhallinen vain muutamien kauppojen vierustama mutta nyt se oli tehty leveäksi kävelybulevardiksi suihkulähteineen ja molemmin puolin kauppaa, kaupan viressä sekä tietysti ravintoloita jos jonkinmoisia! En viihtynyt...

Sen verran kuitenkin viihdyimme että söimme Ouzeriassa Kreikkalaiset salaatit Mythos-oluen kera. Kävimme myös jälleen yhdessä paitakaupassa josta mies löysi paidan itselleen - jälleen. Sitten lähdimme lautalle takaisin ja matkan maisemat olivat jälleen kiehtovat.

Reissusta väsyneenä haimme läheltä ruokapaikan ja sellaisen pizzerian löysimmekin jossa pizat olivat Italialaisen ohuita.

Illalla kaaduimmekin aikas väsyneinä jo hyvissä ajoin sänkyyn ja sunnuntain ohjelma oli selvillä jo paljon ennen matkaan lähtöämmekin. :)