perjantai 23. syyskuuta 2011

Laguunia ja muuta kivaa

Perjantaiaamuna koitimme nukkua pidempään mutta eihän siitä taas mitään tullut. On se kumma ettei osaa aamusta nukkua mutta iltapäivällä on kiva ottaa päikkärit! :) Pesin taas koneellisen pyykkiä aamupalan jälkeen ja kuivauksena aikana kävimme kävelyllä. Kun pyykit saatiin pois ja käytiin uimassa niin päätimme taas lähteä kävelylle. Nyt lähdimme kävelemään keskustasta pois päin ja katselemaan mitä sieltä löytyisi. Ensin löysimme hauskan elokuvateatterin; se oli nimittäin aurinkotuolielokuvateatteri. :)

Seuraavaksi löysimme ihanan laguunin jonka rannalle oli tehty uimala ja rannasta oli osa rajattu niin että sinne ei uimalla pääse ainakaan isommat elukat (krokot, hait yms). Hiukan harmitti että ei ollut simmarit mukana koska lämpötilakin oli 35 astetta eikä kosteusprosenttikkaan kovin alhaiselta vaikuttanut. Edelliaamunahan oli jopa satanut 5 minuuttia. :) Löysimme vielä kävelyretkellämme bussiaseman josta haimme aikataulun jos lähtisimme hiukan kauempana kaupungista käymään.

Päästyämme takaisin hotelliin kävimme varaamassa retken seuraavaksi päiväksi Litchfieldin kansallispuistoon. Ainakin vesiputouksia ja uimista olisi siellä luvassa. Retkellä menisi koko päivä ja se maksoi 135 aud/hlö. Oli aika päästä vihdoinkin katselemaan luontoa ja muutakin kuin kaupunkeja! Perjantai sujuikin aika rennosti eikä mitään ihmeellistä tullut tehtyä kaupunkikävelyiden ja kaupassa käymisten sekä uinnin lisäksi. Menimme todella ajoissa nukkumaan ja nythän meillä oli "syykin" siihen koska aamulla lähtö olisi jo 7 maissa. :)