sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Salvador - kotiin lähtö ja paluu

Keskiviikon vietimme lähinnä shoppaillen joskin aamupäivästä siihen ei vielä paljon ollut mahkuja kun monet kaupat olivat vielä kiinni. Barran ostoskeskus johon ensitöiksemme hurautimme aamusta taksilla oli vielä kiinni ja aukesi vasta iltapäivällä. Emme jääneet odottamaan sen avautumista vaan kävelimme rantakadulla jossa vielä viimeiset bileiden rippeet olivat menossa ja lähdimme hiljalleen takaisin hotellin suuntaan. Iltapäivästä teimme sitten uuden yrityksen mutta toiseen suuntaan. Kävimme Lapan ja Piedalen ostoskeskuksissa sekä matkalla olevissa kaupoissa. Kamalasti ei mitään löydetty mutta jotain kuitenkin. Parasta reissussa oli Kilo-ravintolan ruoka joka maksoi euroissa 13 e kahdelta hengeltä oluineen.

Olimme päättäneet että torstaina nautimme rantaelämästä edes vähän ja koitamme saada rusketusraitoja hiukan tasattua. Koska kumpikaan meistä ollut mitään rannalla makoilijoita niin vietimme hetkisen rantaelämää istuskellen kivellä ja uiden tuolla kohdalla rantaa joka näkyy oikean puoleisessa kuvasssa. Koska oli aamupäivä ei kovaa ruuhkaakaan rannalla vielä ollut kuten kuvista näkee.

Hyvin oli ranta jo siivottu karnevaalien jäljiltä joten oli nautinnollista työntää varpaat hiekkaan kivellä istuskellessa ja vain nauttia auringosta, pienestä tuulesta ja pudistella päätään ohimeneville kauppiaille. Onneksi kauppiaat täällä lopettavat aika nopeasti tyrkyttämisen jos pudistaa päätään tai sanoo EI. Kaikkiallahan eivät lopeta millään (esim. asuntokauppiaat) tyrkyttämistään ja se on raivostuttavaa!

Torstai-ilta kului matkalaukkua pakaten ja karsien poistettavia kamoja. Minulla oli nimittäin monta sellaista vaatetta ja yhdet kengätkin mukana jotka sain jättää sinne ja tein näin tilaa matkalaukkuun. Myös  aurinkorasvan jämät ja shampoo jäivät kotiin tuotavien tavaroiden joukosta pois.

Perjantaina heräsimme aamulla ajoissa jotta ehdimme heti kuudelta aamupalalle ja seitsemäksi oli tilattu taksi viemään meitä lentokentälle. Taksimatka sujui ihmeen joutuisasti, ei suuria ruuhkia lentokentän suuntaan vaikka toiseen suuntaan olikin. Lähtöselvitys hoitui koneella näppärästi ja laukutkin saatiin pudotettua ruuhkattomalla kentällä eli kiva oli tulla ajoissa! Pitkä kotimatka oli alkamassa sillä olisimme kotona vasta lauantaina illalla vaikka lähdimme jo perjantaina aamulla Salvadorista. Vaihdot Saõ Paulossa ja Lissabonissa olivat kuitenkin 3-4 h eli kentillä meni aikaa odotteluihin. Lennot olivat hyvin aikatauluissa ja Helsingissä olimmekin vain 50 minuttia myöhemmin kuin piti eli klo 17. Klo 18 lähti bussi Tampereelle ja kotona olimme viimein vähän yli yhdeksän.

1.5 vuorokauden valvomisen jälkeen maistui kotona vielä kahvi, ruisleipä ja pitkä nautinnollinen suihku ennen nukkumaan menoa. Allaolevan kuvan mukaiset tunnelmat mielessä nukahdin ihanaksi kymmeneksi tunniksi oman sängyn puhtaisiin lakanoihin.

Brasilia - palaan vielä!

Tauko ohi

Alicante Yli kolme vuotta ollut bloggaustaukoa. Lienee aika terästäytyä sillä yksi unelmieni matkakohde odottaa. Tämä blogi-alusta ei ...